I am in SYDNEYYY!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van SharoninSydney - WaarBenJij.nu I am in SYDNEYYY!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van SharoninSydney - WaarBenJij.nu

I am in SYDNEYYY!!!

Blijf op de hoogte en volg

21 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hi there!

Even een verslagje uit Sydney.

Ik heb een al met al een hele fijne vlucht gehad. De vlucht naar Abu Dhabi was super relaxt! Ik had 3 meter ruimte voor me en ik had maar 1 iemand naast me. Verder heb ik veel filmpjes gekeken veel gekletst met mijn leuke buurman en rondjes gelopen door het vliegtuig. Achterin het vliegtuig kwam ik een stewardess tegen waar ik gewoon een uur ofzo mee heb lopen kletsen was echt heel erg leuk!

Aankomst op Abu Dhabi was chaotisch.Ik had maar 1,5 uur overstaptijd en het was ontzettend druk daar. Ik had me voorgenomen me even te douchen, om te kleden, tanden te poetsen en te eten. nou... dat feest ging dus niet door. Ik kwam er nog net aan toe om mijn tanden te poetsen aangezien ik 3 kilometer moest lopen en 2 keer gecontroleerd werd. De eerste keer stond ik in een 100 meter lange rij en de tweede keer was bij de gate waar ik mijn flesjes water en mijn deo weer moest inleveren die ik NET had gekocht!!!

Nou toen gingen de 13 lange uren in. Nou lang.. haha opzich vloog de tijd voorbij. ik heb series en films gekeken en een beetje gekletst met jongens naast me die uit Italie kwamen en dus ongeveer dezelfde reis achter de rug hadden. Zij kwamen voor zaken dus zouden maar 2 weken blijven.

Ik zit nu trouwens op het balkon en het is nog 25 graden ofzo.. heel lekker.

Het laatste uur in het vliegtuig werd het stil en werd er een filmpje afgedraaid waar je goed naar moest luisteren, het ging over dingen aangeven bij aankomst. Er werd gedreigd met geldboetes die kunnen oplopen to 60.000 dollar en gevangenisstraffen. Er werd duidelijk uitgelegd wat je NIET mocht meenemen over de grens. je moest een formuliertje invullen met hoelang je bleef, waar je verbleef en of je ooit te maken had gehad met drugs, politie, enz. enz. Opeens dacht ik ohjee! wat zit er ook alweer in mijn koffer! haha Ik scheet m 7 kleuren! Ik had het gevoel dat ik moest overgeven en huilen te gelijk. Alles kwam op me af. Ik dacht ja, ik word aangehouden! Ik kom er niet doorheen!
Wat natuurlijk HELEMAAL NERGENS op sloeg! want vervolgens liep alles heel soepeljes. Ze waarschuwde me dat ik voortaan geen cocaine meer mee mocht nemen , dat was alles. haha Grapje!

Toen ik aankwam wilde allemaal mensen mij helpen haha echt heel aardig! mijn koffer werd gedragen er werd gevraagd waar ik heen moest en ik kreeg allemaal tips en adviezen. Een goede tip was dat ik echt moest uitkijken bij het oversteken want dat er jaarlijks honderden buitenlanders in het ziekenhuis belanden omdat het verkeer links rijdt.

Melissa is mijn huisgenoot die mij kwam ophalen en die lekker had gekookt bij aankomst. Ik voelde me raar en was nog niet mezelf. Ik was een beetje bang en wilde thuis zijn.
Ik wist dat ik niet kon slapen! want hoe kan je slapen als je niet weet waar je eigenlijk ben. Ik wist totaal niet wat er zich buiten afspeelde. Mijn laatste herinneringen waren van thuis. dus dat was alles waar ik aan kon denken. Melissa wilde graag uit, Ik ging mee. Even nieuwe herinneringen maken alvast. Iets om over de praten de volgende dag, zonder het woordje 'thuis' erin te verwerken.

Daar gingen we.. Met de taxi naar een club/bar. Nou wat een avond! Ik heb zoveel mensen gesproken en zoveel mensen leren kennen. veel Australiers en 1 fransman( die overigens HEEL leuk was, en die ik binnenkort weer zie XD).

Ik ben meteen gewend geraakt aan het Australische accent. Wat is dat hilarisch hee! hahah Ik heb gek gedaan en me kapot gelachen. Het was dus een geslaagde avond! Eenmaal thuis was het 3.30, sliep ik een uurtje en werd ik alweer wakker:( ik viel rond 9 uur in de ochtend pas weer in slaap. Ik heb geslapen ton 16 uur!!!!! verdorie! ik heb er aan toegeven. Melissa kwam me al om 11 uur wakker maken, ik zei dat ik eraan zou komen maar dat is niet gelukt haha! ja, 5 uur later pas! Dus ik heb een nederlandse nacht gemaakt! :s

Ok NOU komt het!! Ik loop met Melissa door de stad terwijl ik alleen maar Wauuuuwww zeg bij alles wat ik zie! paar uur later lopen we langs een bioscoop en daar staan allemaal paparazzi en heel veel publiek. Op hetzelfde moment rijdt er een auto voor en wie stapt er uit voor ons neus?!?!?! Mark Whalberg!!! die acteur! haha we hebben mooie foto's kunnen maken en kunnen filmen:)

Nu zit ik even op het balkon, ik ga zo even een australisch simkaartje kopen. De winkels zijn hier tot 00.00 uur open haha hoe bizar is dat?!

Tot snel weer !! Dikke kus!!



  • 21 Mei 2014 - 17:45

    Oma De Bruijn:

    lieve schat,ik heb jouw blog gelezen met hulp van willy. want ik ben zelf niet zo handig zoiets uit te vogelen. ik ben blij dat alles zo goed gegaan is. en dat je het zo leuk vind. heel veel liefs van je oma.

  • 26 Mei 2014 - 09:28

    Ilse Hennekam:

    Beste Sharon,

    Blij om te lezen dat je goed bent aangekomen en wat een verhalen al, leuk om te lezen. Maak er een mooie en bijzondere ervaring van en geniet.

    groeten Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2014

I am in SYDNEYYY!!!

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 1746

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: